جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

پلمب پارک جنگلی دریاچه شورمست در راستای طرح (عفاف و حجاب)

0
435

حقوق بشر در ایران ـ امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان سوادکوه از توابع استان مازندران، پارک جنگلی دریاچه شورمست را پلمب کردند. 

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از پایگاه خبری پلیس، روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سرهنگ اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه واقع در استان مازندران، از پلمب پارک جنگلی دریاچه شورمست به علت (عدم توجه به رعایت عفاف و حجاب) در آن مرکز تفریحی خبر داد. 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در تشریح این خبر گفت:”پارک جنگلی دریاچه شورمست به علت هنجارشکنی در حوزه حجاب و عفاف پلمب شد.” 

وی ضمن ادعای اینکه پلمب این مرکز تفریحی با هدف (مقابله با هنجارشکنی اجتماعی) صورت گرفته گفت:”با توجه به تذکرات متعدد پلیس به مسئولان پارک جنگلی دریاچه شورمست در خصوص رعایت عفاف و حجاب از سوی گردشگران و بی‌تفاوتی مسئولان آن پارک، با هماهنگی قضایی، این مجموعه پلمب و پرونده به مرجع قضایی ارسال شد.” 

در حالی واحدهای صنفی بسیاری ذیل عناوین مذکور از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و با دستور قضایی پلمب می شود که نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری در تشریح این موارد اعلام کرد:”پلمب واحدهای صنفی به نام مقابله با حجاب، قانونی نیست. طبق قانون باید جرم و مجازات با هم متناسب باشد. قانونگذار هنوز جرمی را تعریف نکرده که بر مبنای آن واحدها به دلیل بد حجابی مجازات شوند.” 

در ادامه نیز، کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در تائید صحبتهای نعمت احمدی افزود:”هیچ قانونی وجود ندارد که بر مبنای آن واحدهای صنفی تحت عنوان عدم رعایت حجاب پلمب شوند.”

وی همچنین افزود:”این اتفاقی که در هفته‌های اخیر رواج گرفته است و مرتبا شاهد تعطیلی واحدهای صنفی با عنوان عدم رعایت حجاب مشتریان واحدهای صنفی هستیم، غیرقانونی است. هیچ دستگاهی مجاز نیست تحت چنین عناوینی دست به تعطیلی واحد صنفی بزند.”

ممانعت از اشتغال و پلمب واحدهای صنفی و یا دخالت در حریم خصوصی افراد به مثابه سرکوب آزادی بیان و اندیشه و ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشرو ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، است که بر حق افراد بر انتشار افکار، عقاید، نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی بدون محدودیت مرزی تاکید می کند. 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading