جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

صدور حکم یک سال حبس برای عضو شورای شهر نیشابور به اتهام یک پست اینستاگرام

0
725

صدور حکم حبس.jpgرضا مهرداد، عضو شورای شهر نیشابور از صدور و ابلاغ حکم قضایی خود خبر داد. پیشتر دادگستری استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرده بود که در پی انتشار خبر توهین یکی از اعضاء شورای شهر نیشابور به “مقدسات و عزاداران حسینی” فرد متهم مورد تعقیب قرار گرفت و با صدور قرار قانونی بازداشت شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، باشگاه خبرنگاران جوان مدعی شد که “چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر نیشابور در واکنش به یک پست اینستاگرامی به امام سوم شیعیان توهین کرد. به دنبال این توهین، کانون بسیج مداحان و هیئت های مذهبی نیشابور با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اهانت عضو شورای شهر نیشابور به عزاداران حسینی واکنش نشان دادند و با تجمع در مقابل ساختمان شورا خواستار برکناری وی شدند”. اکنون پس از گذشت مدتی از این موضوع یکی از منابع آگاه در رابطه با این موضوع گفت: “حکم صادر شده اما هنوز این حکم به صورت رسمی اعلام نشده و روز شنبه قرار است عملا این موضوع به صورت رسمی اعلام شود”. وی تصریح کرد: “متهم به یکسال حبس تعزیری و دو سال تعلیق از شورای شهر محکوم شده است”. همچنین به گزارش روزنامه خراسان، رضا مهرداد عضو شورای شهر نیشابور صدور وابلاغ حکم قضایی خود را تایید کرد.
در همین حال خبرنگار خراسان در پایان جلسه دیروز شورای شهر نیشابور درباره صدور و ابلاغ حکم از سوی دستگاه قضایی از وی سوال کرد که مهرداد ضمن تایید صدور حکم و ابلاغش به وی توسط دستگاه قضایی گفت: “اعلام جزئیات حکم قضایی قبل از نهایی شدن حکم خلاف قانون است”.

وی تصریح کرد: “حکم به وی ابلاغ شده است و از نظر قانونی ۲۰ روز زمان دارد تا به حکم اعتراض کند”.

لازم به یادآوری است که پیشتر دادگستری استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرده بود که در پی انتشار خبر توهین یکی از اعضاء شورای شهر نیشابور به “مقدسات و عزاداران حسینی” فرد متهم مورد تعقیب قرار گرفت و صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، با صدور قرار قانونی بازداشت شد.

دادگستری خراسان رضوی جزییاتی از مصداق اهانت به مقدسات بعنوان اتهام مطروحه علیه این عضو شورای شهر و همچنین هویت او را اعلام نکرده بود.
شهرستان نیشابور یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی است.

لازم به اشاره است که پویان خوشحال خبرنگار روزنامه ابتکار شب گذشته در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد. این خبرنگار به علت انتشار گزارشی با عنوان “بیماری ‌در کمین زائران بی‌ملاحظه” در خصوص “آسیب‌های بهداشتی در انتظار مسافران شهر کربلا” در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله و اتهام قرار گرفته بود و به گفته دادستان تهران پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعبات بازپرسی این دادسرا ارجاع شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز چهارشنبه در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران مدعی شده بود: “معاون دادستان و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه در پی گزارش منابع مردمی و ضابطین قضایی فردی که در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار فعالیت رسانه‌ای می‌کرد و مطالب متعدد توهین آمیز علیه امام سوم شیعیان منتشر کرده است اعلام جرم کرده و خواستار تعقیب قضایی متهم شد”.

پیش‌تر نیز در امیرحسین (میرمحمدحسین) میراسماعیلی خبرنگار روزنامه جهان صنعت، در پی انتشار توییتی که در آن گفته بود “امام رضا به آب انگور و چیپس و ماست علاقه داشته” بازداشت و توسط شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران به ۱۰ حبس، دو سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading